10 Eylül 2009 Perşembe

ZİNCİRLEME DÖNGÜLER EVRENİ

Güzeeell.. ''Yeşil kokulu yazar''. Kapak kırıntılarını yapıştırıp yazar'ım ben de-tüm olasılıkları hesaplayamamış olsam da-. Eleştirmenlerin gözdesi. Çoktan seçmeli felsefe tarihi; tehditkar ama bir o kadar da sürükleyici. Çürümüş kokular sokağına kaldırım yapmak. Çürük korkuları kaldırımlar altında bırakmak.Yapmacık elmacık kemikleriyle ortama asil bir gülümseme katmak..

Zaman döngüsünden sayfa eksilmez.Yap,boz.Yap-boz.. gibi..

-1.tekil şahıs,köşeye!

-Ortadaki dizi 3.tekil şahıs!

Yap-boz.Zaman döngüsünden sayfa eksilmez.Eksenlerimiz çakışık bizim..

Bir anne küçük kızına seslenir.Küçük kız yoldan geçen ambulansın sesinden dolayı onu duymaz.Anne çocuğun yanına gitmek için mutfaktan çıktığı sırada küçük kızın arkadaşı karşı balkondan onu çağırır.Annesi de küçük kız da duy(a)maz.Küçük kız arkadaşıyla dışarıya çıkamaz.Patlıcan yanar,eldiven tutuşur,tüp patlar..Ya da..:Annesi küçük kıza seslenir.Yol tıkalıdır,ambulans sağa sapar evin önünden geçmez.Küçük kız annesini duya(bili)r ve mutfağa gider.Arkadaşı onu çağırır,-küçük kız duyar-konuşurlar ve dışarı çıkar.Patlıcan yanar,eldiven tutuşur,tüp patlar..Çocuk kurtuldu..Zaman,eldiven,çocuk,ambulans,patlıcan...

Sayfa liflenir. Hayatlarımızı birbirine bağlayan bilinç lifleri gibi.. Ben oradaydım,onunla çarpıştım,kahve üzerime döküldü,eve gidip üzerimi değiştirmek zorunda kaldım,taksiye yetişemedim. Ve yetişemediğim taksiye sen bindin. Ya da..: Evden iki saniye geç çıktım,çarpışmadım, kahve dökülmedi,eve gitmedim;taksiye yetiştim. Sen de, ben evden iki saniye geç,senden iki saniye erken çıktığım ve benim bindiğim taksiye binip oraya bir dakika erken varıp dostunun intiharına engel olabilecekken,sonraki taksiye binmek zorunda kaldığın için hayatındaki en büyük acıyı yaşadın. Onu kaybettin.. Bunu ben yapmadım,onu ben öldürmedim.Ya da sen..

Zaman döngüsü ve bilinçler toplamı. Aslında ''bilinçli olarak yapmak isteMEyeceğimiz'' birşeyi farkında olmadan bilinçli olarak yapmış olduk. Eksen çakışması. Bunun açıklaması ne peki?? Kuantum fiziği,mantık,felsefe? Herbirimiz birer atom,oluşturduğumuz bir mekanizma. Rüzgarın geliş açısı,tüm gece binbir emekle hazırladığın dosyaların uçup etrafa saçılması,senin sinirlenip küfretmen,çalan telefonu o sinirle açıp sevgiline bağırman. Sevgilinin sinirlerinin bozulup ağlaması ,kafa dağıtmak için beni araması.O sırada annemle konuştuğum için meşgul tonunu duyması ,dışarıya tek başına çıkması ve onu yalnız bulan eski erkek arkadaşıyla tekrar çıkmaya başlaması..

Peki.On dakika önce, annemin çantasını kaptırması sonucu beni arayamaması , o ağlayan kızın bana ulaşması ve birlikte dışarıya çıkmamız,eski erkek arkadaşıyla başbaşa kalamamaları ,ayrılmamanız..Ve benim de bütün bunları karala(ya)mamış olmam??!

Lifler,çakışık,zaman,nanosaniye...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder